سه شنبه ۰۷ فروردین ۰۳

کوپن الکترونیکی چیست و چه کسانی میگیرند؟

سفر و گردش, تور, سفرنامه, راهنمای سفر

کوپن الکترونیکی چیست و چه کسانی میگیرند؟

۲,۵۲۹ بازديد

دریافت کوپن الکترونیکی, کسانی که کوپن الکترونیکی میگیرند, کارت کالا چیست؟, چه افرادی واجد شرایط دریافت کوپن کالا هستند؟, ثبت نام کوپن الکترونیکی, کالاهای کوپن الکترونیکی, دریافت کالا با کوپن الکترونیکی, هزینه کارت کالا

یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی درخصوص افزایش حقوق کارکنان و کارگران با افزایش تورم گفت: افزایش نقدینگی در شرایط فعلی کشور یک سم مهلک است و مانند نمک پاشیدن بر روی زخم است.

معصومه آقاپور علیشاهی درباره وضعیت اقتصادی کشور و گلایه مردم گفت: در شرایط فعلی کشور با بحران صندوق‌های بازنشستگی، بانکی،‌ بنگاه‌های کوچک و کاهش تولید ناخالص ملی رو به‌رو است.

این عضو کمیسیون اقتصادی خاطرنشان کرد: در کنار این‌که باید از تصمیمات شورای اقتصادی و سران سه قوه پیروی کنیم،‌ باید باور کنیم که ما در جنگ اقتصادی، رسانه‌ای، روانی و تبلیغاتی قرار داریم و تنها جنگی که نداریم جنگ نظامی است.

وی ادامه داد: چرا جنگ نظامی نداریم، زیرا دشمن هیچ‌گاه از ناحیه‌ای که قوی هستیم به ما حمله نمی‌کند او از نقاطی به ما ضربه می‌زند که ضعیف هستیم.

نماینده مردم شبستر در دهمین مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در مدیریت بسیار ضعیف هستیم و با تکنولوژی دنیا پیش نرفتیم. مدیریت ما سنتی است و باید نوین و به روز شود. باید نظام‌مند و سیستمی مسائل را اداره کنیم که متاسفانه در این زمینه عقب هستیم.

وی ادامه داد: زمان، زمان ایراد گرفتن نیست باید فکری به حال معیشت مردم کرد، در شرایط فعلی مردم معتقدم باید به خانواده‌ها  یک کارت کوپن الکترونیکی تقدیم کرد.

آقاپور علیشاهی در ادامه تشریح کرد: کالاهای اساسی که با ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومان وارد کشور شده باید دارای یک بارکد مشخص شده و وارد فروشگاه‌های خاص شوند و مردم با این کوپن‌های الکترونیکی خرید کنند.

نماینده مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: باید کالاهای اساسی مانند برنج، شکر، قند و سایر دیگر کالاها که جز ارزاق مردم است طبقه‌بندی شوند و حداقل ۶ ماه این شرایط بر کشور حاکم شود تا سفره مردم از آن چه که هست کوچکتر نشود و ما از این فقری که حاکم شده است، فقیرتر نشویم .

وی تاکید کرد: متاسفانه با شرایط امروز طبقه متوسط در حال از بین رفتن است؛ اگر جامعه را مانند یک کوزه در نظر بگیریم، طبقه متوسط را بخش میانی کوزه بدانیم وقتی این طبقه از بین برود دیگر کوزه‌ای وجود نخواهد داشت.

این عضو کمیسیون اقتصادی با بیان اینکه باتوجه به شرایط موجود، تا ۶ ماه باید شرایط اضطرار در کشور وجود داشته باشد، گفت: به هیچ عنوان هم نباید حقوق کارمندان، کارگران و یارانه‌ها را اضافه کنیم زیرا افزایش نقدینگی برای شرایط فعلی جامعه مانند یک سم است.

وی ادامه داد: افزایش نقدینگی در حال حاضر مانند پاشیدن نمک بر روی زخم است.

نماینده مردم شبستر ادامه داد: در شرایط فعلی باید مایحتاج مردم به صورت غیرنقدی و ارزاق مورد نیازشان در اختیارشان قرار گیرد. مثلا کارمندان بدانند اقلام و مایحتاج اولیه خود را دارند.

وی ادامه داد: افزایش نقدینگی در شرایط فعلی آن هم با بحران‌های بانکی و صندوق‌های بازنشستگی مانند این است که بادکنکی را بیش از اندازه باد کنیم که معلوم چه اتفاقی می‌افتد.

آقاپور علیشاهی درباره مطرح شدن توزیع کوپن الکترونیکی در کمیسیون اقتصادی گفت: این طرح در چندین جای دیگر هم مطرح شده است و آقای محسنی بندپی هم نظرات خوبی در رابطه با ارزاق خانواده‌ها داشتند.

وی خاطرنشان کرد: این کار نیازی به زیرساخت‌ها ندارد، زیرا بیمه کارمندان، تامین اجتماعی و یارانه‌بگیران هم مشخص است.

نماینده مردم شبستر در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که مردم به بازگشت اقصاد کوپنی انتقاد دارند و شاید این طرح با مخالفت‌هایی رو به رو شود، عنوان کرد: ما در جنگ اقتصادی هستیم و باید شرایط را باور کنیم. باید تصمیم قاطع در این مورد گرفته شود تا تنشی در خانواده‌ها صورت نگیرد و اگر دست به این کار نزنیم در مسیر ونزوئلا قدم خواهیم گذاشت.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.