پنجشنبه ۰۶ اردیبهشت ۰۳

روش تهیه سالاد الویه

سفر و گردش, تور, سفرنامه, راهنمای سفر

روش تهیه سالاد الویه

۲,۵۶۲ بازديد
پیر و جوان الویه را دوست دارند و در میان نان ساندویچی با یک لیوان نوشیدنی سالم لذیذتر نیز می‌شود، اما متخصصان تغذیه توصیه می کنند سس مایونز به عنوان یکی از چاق کننده‌های اصلی، باید به صورت محدود به مصرف برسد، بنابراین اگر قصد دارید سالاد الویه بخورید سس مایونز را در کمترین حد ممکن به کار ببرید و این غذای خوشمزه را با یک نوشیدنی سالم و سنتی میل کنید. 
 
مواد لازم
سیب‌زمینی متوسط: ۴ عدد 
سینه مرغ: ۳۰۰ گرم 
پیاز متوسط: یک عدد 
تخم‌مرغ: ۳ عدد 
نخودفرنگی: یک لیوان 
خیارشور خرد شده: یک لیوان 
سس مایونز: ۵ قاشق غذاخوری 
لیموترش: یک عدد 
نمک، زردچوبه و فلفل سیاه: به میزان دلخواه
 
طرز تهیه
برای سالاد الویه باید تمام مواد پخته شده باشد. پس ابتدا مرغ را به همراه پیاز و نمک و آب بر روی گاز میگذاریم تا بپزد، به طوری که وقتی پخته شدند مقدار آب باقی مانده بسیار کم باشد.
 
طرز تهیه سالاد الویه و راه کارهایی برای خوشمزه تر شدن
 
بعد از پختن کاملا مرغ را ریش ریش می‌کنیم و نخودفرنگی را با مقداری نمک و آب می‌پزیم و آب را از آن جدا می‌کنیم. سیب‌زمینی و تخم مرغ را هم کاملا میپزیم و به شکل پوره در می‌آوریم که بهتر است این کار با رنده یا غذا ساز صورت بگیرد تا گلوله‌های سیب زمینی باقی نماند. 
 
طرز تهیه سالاد الویه و راه کارهایی برای خوشمزه تر شدن
 
هویج را هم می‌پزیم و به صورت نگینی خرد یا رنده می‌کنیم، در پایان خیارشور‌ها را نگینی و ریز خرد می‌کنیم و موادی را که آماده کردیم باهم مخلوط می‌کنیم.
 
 
نکته‌هایی که باید در تهیه سالاد الویه به آنها توجه کرد
۱. برای خوش طعم کردن این سالاد هویج را با کمی شکر یا عسل بخارپز و به صورت نگینی خرد کنید و به سایر محتویات بیفزایید.
 
۲. برخی افراد به سالاد الویه فلفل دلمه‌ای، ذرت یا کالباس اضافه می‌کنند، اما این کار را توصیه نمی‌کنیم زیرا نه تنها طعم مناسبی ایجاد نمی‌کند، بلکه غذای به دست آمده دیگر سالاد الویه نخواهد بود.
 
طرز تهیه سالاد الویه و راه کارهایی برای خوشمزه تر شدن
 
۳. چاشنی و ادویه مناسب این غذا، فلفل سیاه و کمی آب‌لیموی تازه است، آب‌لیمو را فقط باید به اندازه‌ای اضافه کرد که بوی تخم‌مرغ پخته را بپوشاند و سالاد ترش نشود.
 
۴. بهتر است خیارشور‌ها را قبل از افزودن بشویید و بعد نگینی و بسیار ریز خردکنید، آنگاه آنها را در سبدی بریزید و بگذارید تا کاملاً آب آنها گرفته شود که این کار هم باعث می‌شود سالاد آب نیندازد و هم بوی نامناسب و ترشیدگی از غذا به مشام نرسد.
 
طرز تهیه سالاد الویه و راه کارهایی برای خوشمزه تر شدن
 
۵. همراه این غذا فقط نان آن هم نان‌های سنتی مانند نان بربری یا سنگک را به شما توصیه می‌کنم که البته بهتر است سبوس‌دار باشند.
 
۶. از رنده کردن مواد غذایی مانند هویج یا خیارشور جدا خودداری کنید، زیرا این کار باعث می‌شود سالاد الویه آب بیندازد.
 
طرز تهیه سالاد الویه و راه کارهایی برای خوشمزه تر شدن
 
۷. برای آنکه ماندگاری این غذا افزایش پیدا کند، فقط به میزان مصرف هر وعده به محتویات سالاد سس مایونز اضافه کنید، زیرا در غیر این صورت به سرعت فاسد خواهد شد.
 

طرز تهیه سالاد الویه

سالاد الویه , salad oloviye , طرز تهیه سالاد الویه , دستور سالاد الویه , shghn hg di

سالاد الویه یک سالاد معروف و پرطرفدار روسی است که مواد اصلی تشکیل دهنده آن مرغ ، سیب زمینی، سس مایونز و خیارشور هستند. سالاد الویه در کشورهای اروپایی با نام سالاد روسی شناخته می شود. این سالاد غذای اصلی شب سال نو در کشور روسیه نیز می باشد. با مواد لازم ذکر شده در این دستور آشپزی می توانید برای ۴ نفر سالاد الویه تهیه نمایید. با دستور پخت و طرز تهیه سالاد الویه در ادامه باهمدوره همراه باشید.

مواد لازم سالاد الویه
سینه مرغ ۱ عدد
سیب زمینی ۳ عدد
تخم مرغ ۲ عدد
خیارشور ۶ عدد
نخود فرنگی ۲ قاشق غذاخوری
سس مایونز به میزان لازم
فلفل سیاه به میزان لازم
نمک به میزان لازم

دستور طرز تهیه

ابتدا باید مرغ را آبپز کنیم. برای این منظور گوشت مرغ را به همراه ۲ لیوان آب داخل یک قابلمه قرار می دهیم تا بپزد. برای گرفتن بوی مرغ می توانیم از پیاز یا مقداری زردچوبه استفاده کنیم. پس از اینکه مرغ پخت آنرا به صورت ریش ریش خرد می کنیم.

در این مرحله سیب زمینی ها و تخم مرغ ها را با مقداری آب در یک قابلمه قرار می دهیم تا آبپز شوند. پس از اینکه سیب زمینی ها و تخم مرغ ها پختند آنها را پوست می گیریم و کنار می گذاریم. در این قسمت باید مواد سالاد را به خوبی مخلوط کنیم.

مرغ خرد شده را در یک ظرف بزرگ می ریزیم. سیب زمینی و تخم مرغ را نیز روی مرغ رنده می کنیم و مقداری فلفل سیاه و نمک روی مواد سالاد می ریزیم. خیارشور را به صورت جداگانه رنده می کنیم تا آبش باعث شل شدن سالاد الویه نشود.

پس از اینکه خیارشور را رنده کردیم با دست فشارش می دهیم تا آبش گرفته شود سپس به دیگر مواد سالاد الویه اضافه می کنیم و مواد را خوب مخلوط می کنیم تا یکدست شوند. برای نخود فرنگی می توانید از کنسرو هم استفاده کنید.

اگر نمی خواهید از کنسرو استفاده کنید باید نخودفرنگی را قبل از ریختن در سالاد آبپز کنید. پس از اضافه کردن نخود فرنگی به مقدار دلخواه سس مایونز روی سالاد می ریزیم و خوب مواد سالاد را مخلوط می کنیم تا کاملا یکدست شوند.

پس از اینکه مواد سالاد به خوبی یکدست شدند مواد را در ظرف مخصوص سالاد می ریزیم و روی سالاد را با خیارشور ، ذرت ، گوجه فرنگی و … تزیین می کنیم. سپس سالاد را حداقل به مدت ۲ ساعت در یخچال قرار می دهیم تا خوب خنک شود سپس سرو می کنیم.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.