سه شنبه ۰۷ فروردین ۰۳

شکلات بادام زمینی

سفر و گردش, تور, سفرنامه, راهنمای سفر

شکلات بادام زمینی

۲,۵۳۸ بازديد

برای افرادی که به شکلات علاقه زیادی دارند “شکلات بادام زمینی” را پیشنهاد می کنیم که می توانند به راحتی آن را در منزل تهیه کرده و برای عصرانه میل کنند.

مواد لازم برای شکلات بادام زمینی

  • کره بادام زمینی / 125 گرم
  • کره / 30 گرم
  • پودر قند / 55 گرم
  • نمک / یک هشتم قاشق چایخوری
  • شکلات تلخ / 300 گرم
  • شکلات شیری / 300 گرم

شکلات کره بادام زمینی

طرز تهیه شکلات بادام زمینی

کره بادام زمینی و کره نرم را روی بخارآب (یا داخل مایکروویو) قرار دهید تا فقط کره ذوب شود. سپس پودر قند و نمک را اضافه کرده و مخلوط کنید تا کرم صاف و یک دستی حاصل شود.

شکلات های تلخ و شیری را نیز به همان شیوه فوق، ذوب کنید و جهت کنترل بیشتر داخل قیف کاغذی بریزید و قالب های شکلات را تا نیمه با این شکلات ها پر کنید.

دقت کنید که دیواره قالب نیز پوشش شکلاتی بگیرید. از کرم آماده شده به اندازه مناسب روی لایه ی شکلات ریخته و باقیمانده ی حجم قالب را با شکلات پر کنید.

قالب های شکلات را به مدت نیم ساعت داخل یخچال قرار دهید تا شکلات ها سفت شوند. سپس شکلات های آماده شده را از قالب جدا کنید.

نکاتی برای تهیه شکلات بادام زمینی

  1.  برای این که شکلات نرم تری داشته باشید، می توانید 10 گرم مارگارین (Vegetable Shortening) را در مرحله پیش از ذوب شکلات ها به آن اضافه کرده و همراه هم ذوب نمایید.
  2.  اگر از کره بادام زمینی که دارای تکه های ریز بادام زمینی باشد استفاده کنید، کرم مطلوب تری خواهید داشت.
  3.  دقت کنید که دمای ذوب شکلات ها زیاد نشود که در این صورت، کره کاکائو شکلات جدا شده و پس از سرد شدن، ظاهری نامناسب پیدا می کند.
  4.  جهت راحتی در خارج نمودن شکلات های آماده شده، توصیه می شود از قالب های سیلیکونی مخصوص شکلات استفاده نمایید و در صورت در دسترس نبودن این قالب ها، می توانید داخل قالب ها مینی مافین، کاغذ شکلات قرار داده و این شکلات ها را داخل این کاغذ ها، تهیه نمایید.
طرز تهیه شکلات با کره بادام زمینی
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.